Voor het eerst werd in april een Photobooth Expo gehouden en maar liefst in Las Vegas. Als genodigde gast hadden we natuurlijk geen keus en moesten we een kijkje nemen. En zeg nou zelf, Las Vegas moet je geweest zijn. We bespreken kort een aantal highlights.
Seminars en expo
De Photobooth Expo duurde drie dagen, van 13 t/m 15 april, en waren goed gevuld met sprekers uit de hele wereld. Tussen de seminars hadden we discussies en bezochten we de beurs, naarstig op zoek naar nieuwe producten en nieuwe ideeën. Hieronder een aantal highlights.
Photo Graffiti Wall
Een andere blik op photobooths. Op een groot projectie scherm van 2,50m is het mogelijk je zojuist gemaakte foto te bewerken met een gemodificeerde spuitbus. Je kunt virtueel verf spuiten over je foto, tekst typen en virtuele attributen (snorren, lippen) op de foto plakken. Zodra je klaar bent wordt de foto geprint.
Under water photobooth
Hoe tof is het om tijdens je vakantie onder water op de foto te gaan in de photobooth? Onder water zie je een live preview van jezelf en kun je met de trigger zelf kiezen wanneer de foto wordt gemaakt. De foto wordt daarna geprint en kan natuurlijk geüpload worden naar social media zoals Facebook.
Photobooth Mirror
Een erg leuke variant van de photobooth was de Photobooth Mirror. Door de camera en scherm achter spiegelglas te plaatsen is het mogelijk om een spiegel-photobooth te maken. Dit biedt natuurlijk meer mogelijkheden, plaats dit bijvoorbeeld in een museum zodat je je eigen schilderij kunt maken!
Slow Motion Booth
Een slow motion booth is ongelooflijk leuk voor een bruiloft of zakelijk event. In plaats van een reguliere photobooth, maak je korte video’s van een aantal seconden. Je video in slow motion is dan ineens een minuut lang en kun je genieten van je gekke bekken.
De Slow Motion videos worden opgenomen met de high-end camera die 240 beelden schiet in Full HD. Samen met premium props of confetti maakt dit je feest. And trust me, jezelf in slow motion zien is te grappig.
Conclusie
Voor ons als Fotodoos was het mooi om onszelf te vergelijken met de bedrijven uit dezelfde branche uit Amerika en de rest van de wereld. Uiteraard zijn we veel dingen tegengekomen die we al kenden, via het internet is al veel beschikbaar. Via internet zie je niet de gezichten achter het product of software en dat is iets wat we erg hebben kunnen waarderen tijdens deze trip. Wil je meer weten over deze highlights, neem dan contact met ons op.