Reserveren

Kipling Photobooth in Cannes - mais bien sûr!

In samenwerking met Kipling heeft Fotodoos de merkactivatie verzorgd op de TFWA (Tax Free World Association) in Cannes, Frankrijk. Het tassenmerk, herkenbaar aan hun nylonstof en sleutelhanger met aapje, zochten een photobooth die white label geplaatst kon worden in hun stand. 

 

Voornaamste doel van de photobooth was om e-mailadressen van nieuwe potentiële klanten te verzamelen, zodat deze later met een follow-up campagne weer benaderd konden worden. De TFWA beurs is de grootste all duty free and travel retail beurs ter wereld.

Kiss the monkey

Kipling koos de Modern booth, een compacte booth die zeer geschikt is voor dergelijke zakelijke events. De photobooth werd volledig omgedoopt: niet alleen werd de photobooth volledig bestickerd, ook de touchscreens werden gepersonaliseerd en de geprinte foto’s waren in stijl van Kipling. Volledig white label vertrok de Modern booth richting de beurs. Kipling verzorgde zelf het vervoer van Nederland naar Cannes. Eenmaal ter plekke werd de booth opgebouwd in hun stand op de TFWA beurs in het congresgebouw Palais des Festivales, waarna dit nog door ons ter plekke is geoptimaliseerd en getest.

Om het bekendste kenmerk van Kipling - het aapje - te benadrukken, bedacht Kipling een activiteit: 'Kiss The Monkey'. Wanneer de photobooth aftelde voor het maken van een foto, kwam er een roze aap in beeld die de bezoeker een kus gaf op de wang. Hiermee onderscheidt de photobooth zich van alle andere photobooths en is hiermee volledig geïntegreerd in het thema die Kipling wilde neerzetten.

Strategie

Naast de vele afspraken op de dag zelf met belangrijke potentiële klanten, heeft Kipling geprobeerd om nieuwe voorbijgangers bekend te maken met het merk. Een activatieteam deelde op de beursvloer tickets uit, die in combinatie met een photobooth foto, ingeleverd konden worden voor een uniek Kipling tasje. Het tasje werd namelijk ter plekke gepersonaliseerd door een naaister, die een eigen gekozen tekst in de tasjes verwerkt.

Met deze aanpak heeft onze photobooth er mede voor gezorgd om voorbijgangers bekend te maken met het merk en om te zetten in nieuwe potentiële klanten, die ook nog eens met een glimlach de beursstand hebben verlaten. Kipling kan na de beurs de follow-up in gang zetten, namelijk het benaderen van potentiële klanten via de verzamelde e-mailadressen.

Succes

De TFWA beurs duurde van 3 t/m 7 oktober. Dat het na een dag al een groot succes was lieten ze vanuit Cannes weten: "It works to good, please take it away!". In totaal zijn er honderden e-mailadressen verzameld, net zoveel foto’s gemaakt en online en offline exposure gegenereerd. Zowel de bezoekers als Kipling waren zeer enthousiast en tevreden over het eindresultaat wat we samen hebben neergezet.